Workshop: Optionality and Variation in Multilingual Syntax (OpVaMS V)
Workshop: Optionality and Variation in Multilingual Syntax (OpVaMS V)
Didaktik des Englischen / Teaching English as a Foreign Language
Postfach:
Nr. 02 im roten Metallcontainer auf Ebene O.07.
Sprechstunde:
Dienstag 10-12 Uhr. Bitte schreiben Sie mir eine kurze E-Mail mit Ihrem Anliegen und der Information, ob Sie einen Termin vor Ort oder per Zoom bevorzugen bis spätestens 24 Stunden vor dem jeweiligen Sprechstundentermin.
Seit 09/2019
Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin, Fakultät für Geistes- und Kulturwissenschaften, Anglistik/Amerikanistik, Didaktik des Englischen an der Bergischen Universität Wuppertal
01/2019 – 07/2019
Pädagogische Sprachfachkraft im Bundesprogramm Sprach-Kitas in München
01/2019 – 05/2019
Wissenschaftliche Hilfskraft an der Universität Trier (Internationale Geschichte)
10/2016 – 09/2018
Masterstudiengang in English Studies (TEFL und Linguistik) an der Ludwig Maximilians-Universität in München
08/2017 – 06/2018
Studentische Hilfskraft an der Universität Trier (Internationale Geschichte)
08/2017 – 10/2017
Studentische Hilfskraft an der McGill Universität in Montreal (Soziale und transkulturelle Psychiatrie)
10/2013 – 06/2016
Studium Englisch und Informatik für das Lehramt an der Schlesischen Universität in Kattowitz
01/2015 – 01/2016
Englischlehrerin
Forschungsinteressen
Titel und Abstract des Dissertationsprojektes
This dissertation project investigates self-directed digital EFL lexical learning in the transition phase. The majority of coursebook-corresponding apps for secondary EFL lexical learning tend to focus on selected aspects of word knowledge and test words in a decontextualized way. They rarely follow the principles of multimedia learning, providing little feedback to the users. The ALL study (Apps for Lexical Learning) develops a new vocabulary learning app LexiFun (Fun with Lexis) that incorporates feedback, follows the principles of the mental lexicon (e.g. work with synonyms, antonyms, associations, categories, context) and considers multimedia learning theories (e.g. CTML, Cognitive Load Theory). The main goal of this project is to empirically investigate the effectiveness of these variables on learners' productive and receptive knowledge of different word types. Using a mixed-methods approach, this study also collects qualitative data from teacher and learner pre- and post-questionnaires. The selective use of learning diaries provides opportunities to gain insights into learners' self-regulated digital and non-digital lexical learning.
Weitere Informationen
https://www.zgs.uni-wuppertal.de/de/ansicht-profile/paulina-lehmkuhl/